Hvordan får man mest muligt ud af sine kontorlokaler?

Når man som virksomhed har fundet sine nye kontorlokaler, er man nået til et punkt, hvor næste step er indretningen af dem. Selvom mange nok gerne bare vil rykke ind med det samme og komme i gang med at bruge de nye, flotte lokaler, er det oftest mest fornuftigt at være tålmodig og spørge sig selv, hvordan man egentlig får mest muligt ud af sine erhvervslokaler, og hvad man bør have med i sine overvejelser i den forbindelse. 

Netop disse emner vil vi komme nærmere ind på i denne artikel, som derfor kan hjælpe dig og din virksomhed med at få mest muligt ud af jeres kontorlokaler.

Sørg for at gennemtænke indretningen

For det første er det en god idé at gøre sig nogle overvejelser om indretningen af lokalerne. Her kan man for eksempel gøre sig nogle tanker om, hvor meget plads der er til rådighed, og hvordan man udnytter pladsen bedst muligt.

I den forbindelse skal man være meget bevidst om virksomhedens behov. Er det eksempelvis vigtigt at have plads til mødelokaler, når potentielle kunder og samarbejdspartnere er på besøg? Er der behov for at have en reception og et venteområde, hvor gæster kan henvende sig og vente, indtil et eventuelt møde skydes i gang?

Selvom det er medarbejderne i virksomheden, der har deres daglige gang på kontoret, kan det derfor også være fornuftigt at medregne kundernes og samarbejdspartnernes oplevelse af lokalerne.

Overvej forskellige behov i relation til medarbejderne

Når man som virksomhed har flere medarbejdere på lønningslisten, skal man også være opmærksom på, at nogle medarbejdere kan have forskellige behov i forhold til andre medarbejdere i virksomheden. Det kan blandt andet være, at en medarbejder har lettere ved at koncentrere sig, når vedkommende arbejder fra en plads lidt på afstand fra de øvrige medarbejdere, hvor der kan være en tilbøjelighed til at opstå flere forstyrrende situationer. Derfor er det altid vigtigt at være bevidst om de forskellige behov blandt virksomhedens medarbejdere.

Sørg for at have styr på retningslinjerne

Hvordan er miljøet og atmosfæren på kontoret? Trives alle medarbejderne med, at der for eksempel afspilles musik, mens man arbejder? Sørg for at have styr på retningslinjerne, og lav aftaler for, hvordan I gerne vil have, at atmosfæren er på kontoret.De omtalte punkter er blot et udpluk af mange overvejelser, man kan gøre sig, når man skal få mest muligt ud af sine kontorlokaler. Der vil altid være ting, som kan optimeres. Hvis man gerne vil have sparring til at udvikle sin virksomhed, så kan man ofte finde hjælp hos kommunen. F.eks. tilbyder Københavns Erhvervshus en lang række muligheder for at få hjælp til at vækste sin virksomhed.

Similar Posts

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *